Hierbij onze eerste update van de voortgang van samenwerking met DKC. We kunnen ons voorstellen dat er een aantal vragen zijn opgekomen naar aanleiding van onze berichten, als ook de berichtgeving in de media. Hieronder zullen we aantal zaken proberen te verhelderen, daarbovenop nodigen we iedereen graag uit voor een inloopavond, komende maandag 20 februari om 20:00u in het clubhuis. Het bestuur zal daar aanwezig zijn om vragen te beantwoorden en waar nodig verdere toelichting te geven.
Het proces om DKC te integreren in onze vereniging is gestart. We hebben twee overleggen gehad met DKC tussen afgevaardigden van beide besturen. Hoofddoel was om een overzicht te maken van wat er moet gebeuren en daar van beide verenigingen een verantwoordelijk bestuurslid voor aan te wijzen. Dit is nu gebeurd en komende week gaat er verder gestart worden. De taakverdeling is grotendeels in lijn met de taakverdeling binnen het bestuur (Micke gaat over geld, Maarten over technische zaken, Erik over jeugd, Nicole over evenementen en toernooien, Bart over secretariaat en communicatie) Leen neemt de facilitaire zaken voor z’n rekening (daar hebben we nu een vacature). Conno overziet het gehele proces en houdt de voortgang in de gaten.
Meest dringende wat nu geregeld moet worden, is de inschrijving van de wedstrijdsportteams. Daarvoor gaan de technische commissies op korte termijn bij elkaar komen. Daarbij is het van belang dat we een goed beeld hebben van wie er komend jaar gaan spelen. DKC doet die inventarisatie nu bij haar leden, bij onze (junioren en senioren) leden staat een enquête uit (vul die dus snel in als je dat nog niet hebt gedaan!). We zijn voornemens om op het veld de jeugdteams één keer in de week samen te laten trainen, maar dit moet nog verder afgestemd en ingevuld worden. We willen dit doen om de kinderen met elkaar kennis te laten maken en om een goed beeld te krijgen van alle kinderen, zodat we de teams straks goed kunnen indelen. Op korte termijn volgt hier meer informatie over.
Naar aanleiding van het artikel in het AD kunnen we ons voorstellen dat er onduidelijkheid is over een mogelijke naamswijziging van Excelsior. We willen hier graag duidelijk over zijn: we hebben niet toegezegd om de naam van de vereniging te wijzigen. Dat zou namelijk niet zo maar kunnen; daar is een wijziging van de statuten voor nodig (zie artikel 25 van de statuten, ze staan op de website). Hiervoor is een tweederde meerderheid nodig van de leden tijdens een ledenvergadering, waarbij minimaal één derde van de leden aanwezig is. Zo hebben we het ook gemeld aan DKC. We verwachten nu dat de huidige DKC leden per 1 juli lid van Excelsior zullen worden. Het staat leden natuurlijk vrij om een voorstel tot naamswijziging te doen, dit zal dan ruim vantevoren gemeld worden, maar de stemming zal dan uiteindelijk bepalen of de naam daadwerkelijk gewijzigd zal worden.
Nogmaals, we nodigen iedereen van harte uit op de inloopavond komende maandag 20 februari om 20:00u in ons clubhuis op Sportpark Biesland.
Reacties zijn uiteraard van harte welkom, mail ons via secretaris@ckv-excelsior.nl.
Namens het bestuur,
Bart Hogeweg
Secretaris
Zaterdag 11 januari om 18:00
Sporthal de Buitenhof, Delft
Leuk! Meld je aan via onderstaande pagina, dan kijken we samen bij welk team je het beste kan meetrainen bij Excelsior!
Aanmelden om mee te trainenSteun Excelsior door je bestelling bij honderden webwinkels te plaatsen via onze website.
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Excelsior 1 | DOS/WK 1 | 21 - 13 |
Clubhuis 't Veld
Bieslandsepad 14
2616 LL Delft
Tel. 015 - 214 39 72
Sporthal de Buitenhof
Duke ellingtonstraat 2
2625 GB Delft
Tel. 015- 261 19 25